Diskutované bouldry na Petrohradu

Levej [29.11.2008, ]

Pokus o upřesnění některých nejasností v boulderech na Petráči


Čau. Tenhle článeček vznikl, protože prší a je hnusná zima a tak nemám co dělat :). Rád bych zde vytvořil jakousi diskusi ohledně nejasností přelezů bouldrů na Petráči a výměny informací o nich. Párkrát se mi již stalo, že u některých bouldříků jsem nebyl jist zda je lezu správně - nedaří se mi vyhledat správné postupy, takže proto bych se rád nějakou formou diskuse dozvěděl původní, autorské myšlenky i to jak to lezou ostatní.
Vybral jsem tedy pár věcí u kterých tedy nevím.

Vyhlídková skála:  Levej 7B+
Po shlédnutí fotky P. Resche na http://www.boulderfoto.cz/ a porovnání s videem přelezu na http://www.lezec.cz/clanek.php?key=2369 si nejsem jist.Z komentářů pod bouldrem taky nejsem moc moudrý.


Levej

UÁÁ 7C
Zde by mne zajímalo zda se to leze z poctivého sedu - např: já ani Andrej se sedu nedošáhneme do nástupových chytů. Myslím si vzhledem k tomu, že nástup je definován červenými tečkami, že bylo logičtější nastoupit normálně z polostoje a dát tomu 7B+.

Uáá

Zaťaté zuby, Tlamolep viz diskuse pod http://www.bouldering.cz/fotogalerie/video/vilda-chejn-zatate-zuby.html


Zaťaté zuby-původní varianta

Josemit
Kobajn 7C+ zde si nejsem jist jak přesně vede, Andrej si myslí, že je to 7B+.
+ asi další, které si teď nevybavím.
Brána
Lechtání chodidel 7B+ - nastupuje se z lišt nebo jak jsem to lezl např: já jednou rukou na liště a druhou (levou) na odlak takový spoďák?

Panelstory

Další otázky jsou od Smržáka:
Bouldry na Auroře celkově?
Karma - jestli nastupovat pravou na hraně nebo jen na lištách ve stěnce?
Panelstory - nástup s kamenem?
Rodinný výlet - ruce u sebe nebo leva i na liště?
Masakr - start?
No exit-kde vylez nahoru?

Hele vím, že to není žádný nářez, ale na druhou stranu aspoň bude o čem kecat a pokud z toho vyplynou nějaké relevantní informace pak to bude super.

Vilda
Foto: www.boulderfoto.cz, Jirka Bažant

Reakce na článek


Jméno: Petr Resch
Datum: 04.12.2008 09:24:17
Předmět: Od velitele hradní stráže



Já ti dám konečně vyjádřil, taky musím dělat něco jinýho, než čumět na web (chuchichuch).

Balanc jsem přelezl tak, že na nižších boulích (nikoli až tam vysoko vlevo, jak je na fotce v průvodci) jsem směnil a šel doprava do takové ostré zobáčkolišty. Z ní se dá poměrně v pohodě šáhnout doleva do velkého bočáku. Myslím, že Balanc je typickým reprezentantem toho, že se občas u lezení nepřemýšlí a vezme se první způsob, který kdo kdy vymyslel.

UAAAA jsem nevylez. Paradoxně jenom tu variantu odspodu. Myslím ale, že jsem do těch otečkovaných chytů ze sedu došáhl, ale zase nevím, zda jsem neměl něco pod zadkem. Já bych to dal klidně asi i z definovaných chytů, hodím řeč s Karlem, kterej je autorem.

Petr 



Jméno: Michal Smrž
Datum: 03.12.2008 17:14:10
Předmět: Konecne :-)



Konecne si se Petre vyjadril.

Balanc- Jaka je ta vase puvodni varoska???
Panelstory, Karma, Masakr SD-100% souhlas. Vsechny 3 bych rekl 7C.
Lechtani chodidel- Hodne specificky a ja po letech prubezneho neodlepovani se od zeme jednoho dne na prvni a uplne vklidu. 7B posle me sedi.

Zajimalo by me jak to mas s UAAA...



Jméno: Petr Resch
Datum: 03.12.2008 09:49:53
Předmět: Názory



No předně díky za jakýkoli podnět. Pomalu přestává být tajemstvím, že připravujeme nového průvodce, takže tyhle věcičky tam můžeme zakomponovat.

Teď jednotlivosti:

Levej - prostě nelézt doprava do velkých lišt

Tlamolep - už je asi korigovanej dřív, tedy nástup i z chytu vpravo se špičkou a klasifikací tak 7A+

Kombajn - já o lezl ze dvou spoďáků a tak to bylo hodně těžký, samozřejmě u jednokrokovky se může klasifikace hýbat a klidně to může být jenom oněch 7B+

Lechtání chodidel - lišta plus odtlak, klas. asi jenom 7B

Karma - nástup SD z čehokoli, tedy i z hrany

Panelstory - připadá mi hodně zbytečný omezovat kámen dole

Rodinný výlet - pouze z lišt u šipky, je to v popisu a je důležité to dodržet

Masakr - SD na co došáhneš, tedy jedna ruka vlevo v bočáku, jedna na hraně ně¨jakou přídrž

No Exit - dolezeš do lišty a pak už si dělej co chceš

Balanc - jasně že bez hrany, tady je průser, že na fotce v průvodci je to blbě a je možné to lézt snadněji, přes lišty vpravo, na základě fotky v průvodci to takhle zkouší každej a naší první a musím trvat na tom, že nejlehčí, variantu přelezu nikdo snad ani nezkusil

Zdra Petr



Jméno: Vilda Chejn
Datum: 02.12.2008 12:01:35
Předmět: bouldry



To Smrži:Balanc s hranou je vojeb, protože tě s hranou navede doleva tam ji přebereš-tzn:nejtěžší krok je z té boule do toho žlábku.Karma asi máš pravdu.

To fogy:See you in hell of Mejcup:).



Jméno: Fogy Dyk
Datum: 02.12.2008 00:35:49
Předmět: Abstin



Abstin? .... jo Absinthova ;] ..... 



Jméno: Fogy Dyk
Datum: 02.12.2008 00:34:37
Předmět: Re: bouldry



coto .... zloba ... Abstinova ... Kazachstan .... hmmm o cem tu asi muze byt rec ;] muhehe ...


Jméno: Michal Smrž
Datum: 01.12.2008 19:00:57
Předmět: Re bouldry



Balanc jsem videl lizt obema zpusobama... Podle me je ale obtiznost +/- stejna (nicmene vylezeny to nemam :-) )
Karmu jsem lezl levou na liste, ale pravou za hranou v melke misticce. A rekl bych, ze takhle to dava smysl.
UAAA- Beru, ze pro mensi je to z pure SD nerealny. I ja tam mel co delat zesedu dosahnout (185). Tady by treba stalo zato uznat 2 crashpady pro mensi 170cm apod. Jde o to, ze nejtezsi na tomhle boulderu je klasicky odlepit riť.
Panelstory- Gratulace Vildovi a prvnimu a asi i jedinemu prelezu :-)))
Masakr
jsem ze sedu nejak nepochopil.

to Koza:  Abys nepoznal Absintovou zlobu z Kazachstanu...



Jméno: Standa & Honza
Datum: 01.12.2008 14:05:50
Předmět: Masakr



Masakr je nastup SD cca metr nalevo od hrany. Byval to vetsi bocak protoze se dal zapatovat a pak slo relativne dobre prebrat ten chyt na hrane. Ted je to silovina.


Jméno: Vilda Chejn
Datum: 01.12.2008 13:43:40
Předmět: Bouldry



Čus.Myslím, že Balanc je bez hrany.Skočíš do boule a pak takovým polodynamickým krokem do toho žlábku.
Ad:Aurora to je mi celkem jasné-možná to zkusím nakreslit.
Karma
myslím obě ruce na liště-ale musel bych to znovu vidět.
Panelstory-bez kamene-mám první přelez:).
Rodiný výlet-obě ruce u sebe-to samé platí i pro Kůrovec.
Masakr-sd. z velké boční lišty asi jedno kde-chleba se peče od chytu na hraně.
No exit-traverzík doprava-až do chycení lišty z No Entry pravou rukou.Poté víceméně libovolně nahoru.
UAA-no nevím, myslím, že jsme to nastoupili s Andrejkem nejpoctivěji jak to šlo-spíše jde o to, že v tu danou chvíli je to lehce neobjektivní-proto bych to dělal z polostoje.


Jméno: David Kozel
Datum: 01.12.2008 09:47:17
Předmět: Ti dam



trpasliky,.... Uv sobotu poznas jejich hnev! :-))


Jméno: Michal Smrž
Datum: 30.11.2008 22:37:36
Předmět: Buldery Petrogradske



Jesteme napadl Balanc. Rekl bych, ze celkem dost lidi to nahore ve vylezu vezme na hranu doleva jak to jde... a nekdo mi rikal, ze prej se to ma valit tim zlabkem naprimo...

to Venca: Masakr ze stoje je 6C a rekl byh ze jasny, ale z toho sedu tam je nejaky omezeni ci co...

UAAA by melo byt ze sedu nebo s botou pod zadkem pro trpasliky :-) Nastup ze polosedu/polostoje je podle me vojeb.



Jméno: Venca Kučírek
Datum: 30.11.2008 17:03:29
Předmět: Buldery Petrogradske



Jsem tu asi nejdřív, tudíž přidám své první zkušenosti z lajn, co jsem buď vylezl nebo alespoň viděl lézt. Levej-začátek v madélku, pak doprava lišta a poskoky levačkou po dalších. Lechtání chodidel-pravačka na liště, levačka odtlak. Rodinný výlet-dané chyty (resp. chyt), oběma na chytu u šipky. Masakr-buď ze stoje (6C?) nebo ze sedu (7C?), neurval se tam nějaký bočák dole? Víc nevím a ani nechci :-).


Příspívat do diskuze k tomuto článku, mohou pouze registrovaní uživatelé. Pokud se chcete zaregistrovat, přejděte na registrační formulář. Pokud jste již registrovaným uživatelem, přihlášte se.